Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Maja - 12 februari 2014 17:02

Jag har ett väldigt hektiskt liv ibland. Som idag...

8:50 ringde väckarklockan. Jag skyndade mig upp och slängde i mig en kopp kaffe. Jag släppte ut Simba för morgonbehovet samtidigt som jag tog en cigg till kaffet. 

När jag skulle ge hunden mat upptäckte jag att den var slut så jag tog det jag hittade för att få lugn på den stackars utsvultna byrackan. En morot, lite godis och rester från igår. 


9:35 sprang jag iväg till Salongen där världens bästa väninna, tillika frisör, väntade. Hon färgade och klippte mitt hår, och färgade och noppade mina ögonbryn, medan jag satt i massagestolen. Efter den behandlingen var jag helt lealös i kroppen när jag stapplade hem för att äta lunch. 



Jag hann ta en snabb sväng med Simba innan det var dags att jäkta tillbaka till samma salong. Denna gång fick jag naglarna fixade av bästa grannen Nagelterapeuten.

Innan jag sprang iväg var jag så snäll att jag tog bort nagellacket.

Jag gnuggade och gnuggade och ingenting hände. När jag slängde en blick på flaskan bredvid mig insåg jag att det var alsolsprit jag använde. Det fungerar inte så bra som lackborttagning kan jag meddela. Däremot var mina naglar desinficerade när jag kom till salongen.



Två timmar senare var jag klar för att gå hem. Väninnan bad mig komma över på en fika. Snäll som jag är uppoffrade jag mig naturligtvis. Hon hade köpt wienersemlor.( Det godaste jag ätit på länge!) Jag blev sittande med paltkoma en lång stund. 


Nu är klockan 17:23, och middagen är äntligen i ugnen.  

Det är ett hundliv man lever.... ;-)

Till helgen händer det spännande saker. Fortsättning följer. 


(Simba har också fått mat nu.)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards