Alla inlägg den 10 februari 2014

Av Maja - 10 februari 2014 22:11

Måndag 22:30

Ligger i sängen och gör allt annat än det jag borde. Nämligen sova. Tankarna virvlar runt. De flyger fritt, rebelliskt, och vägrar foga sig. Det händer ibland, att de gör revolt mot mitt förnuftiga jag och vägrar följa en logisk och moralisk bana. Men så länge det är trevliga tankar får de sväva omkring lite grann och förgylla min tillvaro en stund. 


Jag har haft en mysig kväll med Lilleman. Det är inte så sällsynt längre, som det en gång var.

Jag läste igenom gamla blogginlägg tidigare ikväll, och då slog det mig med kraft, hur mycket som har hänt med mig och med honom de senaste två åren. Och med storebror. Jag är så glad att jag läste det jag skrivit, så jag till fullo kan förstå vilken resa vi gjort. Jag måste oftare komma ihåg, och uppskatta, var vi är och var vi kommer ifrån.


Vi satt och spelade Simcity tillsammans idag. Jag kan tillåta mig själv att bli riktigt barnslig när jag fastnar i sådana spel. Då jag får använda både min fantasi och min logik.


Vi byggde vår lilla idyll, i en vacker landsbygd, med fjäll, skog och sjöar. Lilleman döpte samhället till Dokkas. Dokkas... paradiset i Lillemans drömmar... :)

När klockan var nio avslutade vi, helt utan protester. Vi låg i sängen tillsammans och lyssnade på musik och småpratade lite tills det var dags att sova. Jag gav Lilleman en godnattkram, släckte lampan och gick ut till mig. Precis som jag inbillar mig att så många mammor gör med sina barn varje kväll.  Precis som jag gjort så många gånger det sista halvåret.


Jag tog med mig telefonen och gick och la mig i min egen säng. Jag bläddrade förstrött runt på facebook medan tankarna vandrade iväg på sitt eget håll. Fjäderlätta tankar burna av fluffiga moln.


Nu låter jag molnen sväva iväg och skingras för vinden, och landar i sängen i mitt vardagsrum. Simba ligger vid min sida och snarkar högljutt. Imorgon är en ny dag med nya utmaningar och nya möjligheter.

Godnatt mina vänner!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards