Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Maja - 8 oktober 2011 13:56

Jag lyssnar på en vacker låt

och mitt hjärta sjunger

Det sjunger i sin egen melodi

Jag ser på himlen

och mitt hjärta sjunger

Det sjunger högt i fåglars kör


Jag ser min sons förväntansfulla ögon

och mitt hjärta sjunger

Det sjunger tyst en enkel tacksam sång

Vi skrattar högt åt våra sånger

och våra hjärtan sjunger

De sjunger så som bara hjärtan kan.


Mina vänner sträcker ut en hjälpsam hand

och mitt hjärta sjunger

Det sjunger för vårt starka band

De starka stannar vid min sida

och mitt hjärta sjunger

Det sjunger för att hjärtan sjunger.











Av Maja - 8 oktober 2011 12:17

Jag gick ut för att rasta hunden för en liten stund sedan.


Luften var hög och klar och lite kylig. Solen sken på trädens färgsprakande löv.

Jag mindes plötsligt att det var så här hösten brukade kännas.


Det var så länge sedan sist.

Så länge sedan jag drog in den kalla, tallbarrsdoftande luften genom näsan, lyssnade på de fallna lövens prasslande under mina fötter. Så länge sedan jag gick så sakta genom skogen, och bara njöt av tystnaden.


När jag kom in igen, var det med en ny slags sinnesro i hjärtat. En tillfredsställelse över livet, precis som det är. Ingen önskan om nåt annat. Bara jag, Lilleman och hunden, i vår lilla lägenhet, med Storeman som besöker oss ibland. Just nu är det allt jag behöver.


Min längtan finns, och den är verklig. Jag välkomnar den, och låter den vila i mitt hjärta. Jag vet att en dag blir den verklighet. Men just nu, idag, vill jag leva det liv jag lever.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards