Alla inlägg den 28 oktober 2011

Av Maja - 28 oktober 2011 17:09

Jag vet att jag är värd att älska,

jag vet att jag är en god vän.

Men jag vet att min rädsla för att bli sviken

gör att jag ibland ser spöken än.


Jag vet att mitt liv är komplicerat,

och att mitt hjärta är kantstött och skört.

Men jag vet att jag kommer att fixa det

Och att det aldrig nånsin är kört.


På en kort tid har jag vandrat långt,

jag blommar mer och mer varje dag.

Men jag ber, ha tålamod med en vilsen själ

Det var en svår väg att klättra ett tag.


Jag har en längtan efter nåt mera

En tanke jag knappt vågat tänkt

Men din vänskap är den dyrbaraste gåva

någon någonsin skänkt


Även den tyngsta av mina tunga dagar

Du värmer mig och gör mig glad

Du försöker förstå, hur svårt det än kan verka,

du dömer aldrig, men försöker ge råd


Jag kan så ofta känna mig ensam,

men aldrig när jag pratar med dig.

Så förstå, när jag saknar dig när du tystnar.

Och när jag tigger, kom hit till mig.


Jag begär inget, jag vågar ej hoppas.

Det finns inget jag hellre vill ha

Än din kärlek du ger i din vänskap

Den kärleken räcker idag


Men jag önskar, jag önskar du ville

Komma hit nån gång ibland

Och ge mig en kram som kan värma

och räcka en hjälpande hand


Och mitt rädda, vilsna hjärta

Önskar att du precis som jag

Längtar efter våra samtal

Och behöver min vänskap nån dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards