Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Vindarna vänder

Av Maja - 3 november 2011 18:06

När jag kom hem från jobbet idag, så trött att det susade i öronen, hade jag två brev i fönsterkuvert som väntade. Båda adresserade i mitt nya namn. Det ena från Skatteverket. Det var en bekräftelse på att jag nu bytt både för- och efternamn. Det andra från Transportstyrelsen, om förnyelse av körkortet. Jag hade också fått ett bvrev från Försäkringskassan om beviljat halvt vårdbidrag.


Jag tog med mig hunden ut på en liten promenad. Det hade börjat skymma. En lätt bris blåste upp alla löven på marken med jämna mellanrum, och åstadkom ett lätt prasslande och susande ljud, som påminde om vågors brus. Jag kände en inre ro och tillfredsställelse jag inte känt på mycket länge. Jag log för mig själv där jag gick, och såg nog lite fånig ut för de förbipasserande. En känsla spred sig från bröstkorgen ut i hela kroppen. En förvissning om att allt bara blir bättre nu, och att jag äntligen landat. Är det det som kallas lycka?


Svackor kommer säkert att komma, men inga mer avgrundsdjupa hål skall jag längre falla i, det lovar jag.

Aldrig mer fastna i självömkan och förtvivlan, aldrig mer hysteriskt festa för att glömma. Bara leva i nuet, njuta av allt som finns här och nu, gråta när jag är ledsen och skratta när jag är glad. Och alltid säga precis som det är. Alltid våga satsa för att kunna vinna. Alltid leva livet fullt ut.

Nu börjar mitt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja - 19 januari 2015 23:35

 Om det räckte att gråta en enda gång. En gång för alla gråta bort all min smärta och längtan för alltid. Låta förtvivlan skölja ur kroppen och låta dig rinna ut ur mitt inre med tårarna. Sen var du borta, och livet gick vidare som om ingenting...

Av Maja - 24 september 2014 11:43

När Lilleman var två år gammal och var svårt sjuk, åkte vi skytteltrafik till sjukhuset, och blev hemskickade som hysteriska föräldrar varje gång. Förutom den sista gången, då hjärntumören upptäcktes, i sista minuten. En vecka till, så hade Lilleman ...

Av Maja - 4 juli 2014 11:53

Jag åkte och hälsade på Lilleman i hans nya hem. Han visade stolt upp sitt rum. Det var fräscht och nytapetserat. Han har en liten hall, och ett eget badrum med dusch. En säng, en liten byrå och ett bord och en stol. På anslagstavlan ovanför skrivbor...

Av Maja - 3 juli 2014 16:34

Jodå, nu har jag handlat ram till tavlan, lite kläder, pysselgrejer och annat till Lillemans nya hem. Jag ska åka dit lite senare idag och göra "det där mammor vill göra": fixa, trixa, pynta och pyssla om. Och sen ska det kännas så mycket bättre. D...

Av Maja - 3 juli 2014 00:02

Och nu står jag här, med alla dessa känslor, som jag inte vet var jag ska ta vägen med. Det är som att måla ett tidlöst konstverk som ingen får se. Vilket slöseri.  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards