Alla inlägg den 25 november 2011

Av Maja - 25 november 2011 17:04

Oj, så fel det kan bli! Jag jobbar ju förstås inte 23,5 timme per dag! (Även om såna pass existerar, bara inte två i rad.). Jag menar 11,5 timme per dag = 23 timmar under helgen. Vilket räcker gott o väl kan jag tycka.

Av Maja - 25 november 2011 15:54

Jag är grymt stolt över mig själv idag. Har tagit tag i flera tråkiga eller tunga uppgifter, som hängt med på min to-do-list ett tag nu. Vilken enorm tillfredsställelse det är, trots att allt inte är klart än. Jag tror att jag kan gå in i det nya året rätt nöjd med mig själv.


Upptäckte till min stora förskräckelse, när jag skulle plocka fram adventssakerna, att det inte fanns några sådana. Inget julpynt, inte ens en kula till granen. Det var en sån sak som jag och Xet valde att skjuta på framtiden. Det var så långt till jul. Det där skulle vi hinna dela upp sen. Nu är det sen, och inte har det blivit roligare än att gå igenom allt och sortera upp i två högar.Tur att det finns lite billigt pynt på Rusta!


Så dumma vi människor är, varför tror vi så ofta att det är en bra idé att skjuta upp saker till framtiden? Precis som barn tror vi att framtiden är så avlägsen och diffus. Men rätt vad det är står vi där, och framtiden är nu, och allt är samlat på hög.


Lilleman har blivit lovad att få komma hem om han blir sjuk och får feber, så nu känner han sig på pannan var och varannan minut. Själv ser jag inte fram emot att jobba 23,5 timmar på lördag och lika många på söndag, som är första advent. Jag är lite snorig och hostig, så jag börjar också känna mig på pannan då och då. Och jag har lite huvudvärk när jag tänker efter... :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards